Poštovani, prije 3 mjeseca mi se javila upala zubnog mesa između 6ice i 7ice. Inače 6ica je prije godinu dana imala recidivirajuci karijes ispod plombe pa je malo boljela na zagriz i onda je taj karijes ociscen i zub zatvoren, dok je 7ica endodontski liječena. Kada mi se pojavila ova upala zubnog mesa osjetila bi ponekad da mi 6ica pulsira ali to traje jako kratko i nema nikakve boli. Tada sam slikala zube i doktorica je rekla da 7ica nije bas najbolje napunjena pa postoji mogucnost da se tu nesto događa, ali da 6ica nema zasad nikakvu upalu. Doktorica je ocistila zube i ta upala mesa je nestala. Sada mi se opet pojavila upala zubnog mesa i opet osjetim ponekad blago pulsiranje koje kratko traje. Iako to pulsiranje se samo javlja kad se upali meso. Da li je moguce uopce da pulsira 7ica, odnosno mrtav zub ili je definitivno rijec o 6ici? Trebam li ponovo obaviti slikanje? Unaprijed hvala na odgovoru,
Lijepi pozdrav

Kristina - 25. 10. 2019.
dr Moana Opačić
dr Moana Opačić doktor stomatologije

Poštovana Kristina,

uzrok Vaših tegoba može biti prisustvo i zapaljenje parodontalnog džepa u predelu navedenih zuba, kada je potrebno sprovesti adekvatnu parodontološku terapiju (uklanjanje zubnog kamenca i mekih naslaga, čišćenje i kiretaža parodontalnog džepa, aplikacija odgovarajućeg medikamenta).

Navedene tegobe mogu biti uzrokovane i prisustvom patološkog procesa oko vrhova korenova nekog od navedenih zuba kada je potrebno sprovesti adekvatno kanalno lečenje zuba, a po potrebi i hirurško uklanjanje patološkog procesa (apikotomija).

Nažalost ovim putem nije moguće sa sigurnošću tvrditi o čemu je tačno reč, te Vam savetujemo da ponovo posetite stomatologa kako bi se utvrdila tačna dijagnoza i sprovela adekvatna terapija.