Postovani,zubar mi je vadio zivac iz zuba pre nekih mesec dana.Zub je dosta bio zagnojao i stalno mu je stavljao lekove da se smiri.Pre par dana ga je plombirao jer mu je lek vec stojao skoro 3 nedelje.Mene taj zub boli jedino kada spavam,na ugriz ne,na toplo hladno ne.Da li postoji drugi razlog zbog kojeg me zub iz kojeg je vadjen zivac i bio dosta puta lecen boli?Mada je moj zubar rekao da moze da se desi da me boli.Ali kako moze zub koji nema zivac da boli ovoliko? Hvala unapred

Nenad - 19. 12. 2015.
spec. dr Tatjana Gložančev-Sajkovski
spec. dr Tatjana Gložančev-Sajkovski specijalista stomatološke protetike

Poštovani Nenade,

ukoliko je lečenje kanala korena zuba adekvatno i ne postoji patološki proces u kosti oko vrha korena zuba (vidljivo je na kontrolnom Rtg snimku zuba), uzrok tegoba može biti prisustvo i inflamacija parodontalnog džepa. U tom slučaju potrebna je parodontološka terapija koja podrazumeva uklanjanje mekih i čvrstih zubnih naslaga, kiretažu džepa, aplikaciju određenih medikamenata, i drugo.

Kao još jedan od mogućih uzroka tegoba nameće se oboljenje pulpe ("živca") nekog od susednih zuba. U tom slučaju neophodna je endodontska terapija (lečenje kanala korena zuba).

Da bi se utvrdilo šta je uzrok tegoba neophodan je klinički pregled i analiza Rtg snimka zuba te Vam savetujemo da ne trpite bol već da se ponovo javite svom stomatologu radi kontrole i eventualne terapije.