Pozdrav! pre dva dana je pocela da me boli sestica se donje leve strane, bol je bio veoma jak, danas je vec dosta slabiji, ali ta strana mi je sada malo natekla i osecam blagu bol u vilici...inace... popio sam pola kutije sinacilina, pa me interesuje da li otok i bol prestaju ranije ili moram do kraja da popijem tablete? i da li je ta bol u vilici moze biti opasna?
Hvala unapred!

luka - 16. 10. 2014.
spec. dr Marija Kosjer
spec. dr Marija Kosjer specijalista dečije i preventivne stomatologije

Poštovani Luka,

antibiotsku terapiju niste trebali da uzimate na svoju ruku jer pomenutu terapiju (vrstu antibiotika, doziranje, vremenski period uzimanja antibiotika) određuje lekar i stomatolog. Pošto ste već počeli da uzimate antibiotik, nemojte prekidati terapiju.

Uzrok otoka je širenje infekcije iz kanala korena tj. zubne pulpe u okolno koštano i meko tkivo. Da bi se otok eliminisao neophodno je omogućiti oticanje (drenažu) infektivnog sadržaja kroz zub uzročnik infekcije. Nakon eliminacije otoka i smirivanja znakova akutne infekcije, potrebno je sprovesti lečenja kanala korena.

Za smanjenje otoka savetujemo da više puta u toku dana na otečeno mesto spolja postavljate hladne obloge (ne led!), izbegavate konzumiranja vruće hrane i napitaka kao i spavanje na toj strani lica.

Dakle, poseta stomatologu je neophodna. Savetujemo da što pre uradite Rtg snimak predela otoka i obratite se stomatologu.