Zadnji zub u donjoj vilici sa leve strane mi je izazvao bol,i zatim se pojavio otok ispod kosti vilice ispod zuba,. U apoteci su mi dali antibiotik: sinacilin da mi spadne otok i protiv bola i to je pomoglo. Ali kad opipam sa spoljne strane ispod vilicne kosti kao mali "kliker" tvrdo i ne mogu da otvorim vilice do kraja, to ga izgleda koci taj mali "kliker". Pa sta mi vi savetujete? Hvala!

Nikola - 04. 09. 2013.
spec. dr Marija Kosjer
spec. dr Marija Kosjer specijalista dečije i preventivne stomatologije

Poštovani Nikola,

infekcija uzrokovana oboljenjem zubne pulpe ("zubnog živca") koja je uzrokovala pojavu patološkog procesa u kosti se ne leči antibioticima, već je primarna terapija adekvatna sanacija zuba.

Otežano otvaranje usta posledica je grča mišića zatvarača usta usled širenja infekcije.

Terapija obuhvata otvaranje obolelog zuba kako bi se uspostavila drenaža patološkog procesa kroz zub, a nakon smirivanja akutne faze infekcije sledi kanalna terapija.

Obzirom na pojavu otoka i otežanog otvaranja usta neophodno je da što pre uradite Rtg snimak obolelog zuba i posetite stomatologa kako bi se započela terapija. Nemojte prekidati započetu antibiotsku terapiju izuzev da Vaš stomatolog drugačije odredi.

Na otečenu regiju spolja potrebno je više puta u toku dana postavljati hladne obloge (ne led!), izbegavati konzumiranje tople hrane i napitaka i spavanje na otečenoj strani lica. Savetujemo da radite vežbe otvaranja usta kako bi se očuvala funkcija zglobova.

Na osnovu informacija sa kojima raspolažemo, u obzir dolaze sledeće dijagnoze:
- dentogena infekcija;
- trizmus.

Neophodna dodatna dijagnostika: Retroalveolarni Rtg snimak obolelog zuba ili OPT snimak (Rtg snimak gornjih i donjih zuba).