. / Stomatološka poliklinika Oral B Čukić – Dr Moana Opačić – Primena antibiotika u stomatologiji

Eksperti rade za Vas i Vaše stomatološko zdravlje - Dr Moana Opačić, polivalentni stomatolog – Primena antibiotika u stomatologiji

Link na biografiju dr Moane Opačić - http://www.mojzubar.com/moana

U stomatološkoj poliklinici Oral B Čukić eksperi iz oblasti stomatologije pružiće Vam personalizovanu i inndividualizovanu stomatološku uslugu, i u najkraćem mogućem roku uz najviši kvalitet i bez bola i stresa otkloniće svaki stomatološki zdravstveni problem.

Ukoliko je Vama ili nekom vama bliskom potrebna bilo koja druga stomatološka usluga a iz straha ste odlagali posetu zubaru, zakažite pregled ili personalizovanu stomatološku uslugu, bez stresa i bola, a uz maksimalnu posvećenost svakom pacijentu, kod spec. dr Moane Opačić na sledeće telefonske brojeve

e-mail - kontakt@mojzubar.com

Stomatološka poliklinika Oral B Čukić

Narodnog fronta 20

Novi Sad

Primena antibiotika u stomatologiji

Kada se antibiotici primenjuju – u lečenju infekcija, uvek kada postoji gnojna kolekcija u tkivu, a veoma često u lečenju akutne periapikalne upale.

Uzrok periapikalne upale je najčešće infekcija zubne pulpe (zubnog živca), koja nastaje kao posledica nesaniranog karijesa. Naime, infekcija se širi iz kanala korena u predeo oko zuba i dovodi do zapaljenja tkiva oko vrha korena. Uzrok može biti i trauma koja takođe dovodi do odumiranja zubne pulpe.

U endodontskoj terpaiji (lečenje kanala korena) nije uobičajena primena antibiotika

Kriterijumi za prepisivanje antibiotske terapije

- povišena telesna temperature

- uvečanje regionalnih limfnih čvorova

- širenje infekcije van kosti kroz meka tkiva

Mora postojati bar jedan od gorenavedenih stanja da bi se primenila antibiotska terapija

Antibiotici se koriste za suzbijanje infekcija ili u specifičnim slučajevima kao profilaktička (preventivna) terapija kako bi se sprečilo nastajanje bakterijske infekcije.

Antibiotska terapija je pomoćna terpaija uz lečenje a ne sme biti osnovna uz čekanje da se upala smiri.

Nikada ne treba uzimati anitbiotike na svoju ruku, već isključivo po preporuci stomatologa.

Svaka zloupotreba antibiotika – nepravilan izbor antibiotika, nepravilno doziranje i neodgovarajuće trajanje uzimanja antibiotika, može dovesti do niza komplikacija kao što su alergije, superinfekcije ili oportunističke infekcije I stvaranje rezinstentnih sojeva bakterija na koje antibiotic više ne deluju.

789456 jpg

Zakažite pregled ili personalizovanu stomatološku uslugu kod tima eksperata iz oblasti stomatologije.

Tim stručnjaka stomatološke poliklinke Oral B Čukić

Dr Branislav Čukić - Specijalista oralne hirurgije implantolog